بسم الله
فقیه، حکم بر ظاهر می کند تا مردمان را در حیطه ی اسلام نگاه دارد؛ و عارف، حجاب ظاهر را می درد تا مردمان را نسبت به باطن که عالَمِ حقیقت است متذکر سازد. رند خراباتی، خرقه سالوس را که زهد ریایی است، می دَرَد؛ تا مردمان بدانند که حتی عادت آوردن به ظاهر عبادت نیز باطن عبادت را که مغز آن است، از درون می پوشاند؛ تا آن جا که از عبادت جز قالبی پوک چیزی بر جای نمی ماند.
و تا زهد ریایی است، ایمانِ مؤمن از شائبه ی شرک رها نمی شود.
پ.ن:
بین ما «خطی ست قرمز »، پس تو با ما نیستی
یک قدم بردار، می بینی که تنها نیستی
خیرخواهان توایم ای شیخ! ما را گوش کن،
فرصت امروز را دریاب، فردا نیستی
یک سخن کافی ست گفتن، گر درین خانه کَس است
یا نشانی را غلط دادی به ما، یا نیستی!
هیچ می ترسی ز هول روز رستاخیز؟ نه !
از مسلمانی همین داری که «ترسا» نیستی!
ای که با یک سنگ کوچک، خاطرت گِل می شود،
مشکل از اطفال شیطان نیست، دریا نیستی!
نیل در پیش و عصا در دست و فرعون از عقب،
فرق دارد آخر این قصه، موسی نیستی!!
بازم پ.ن:
نشان لکّه ی مِی، مانده بر عبای تو هستم
مرا قبول کن ای شیخ! من خطای تو هستم
به سختی آمده ای خانه دیشب از سرِ مستی،
نهان چه می کنی از من؟ که ردّپای تو هستم
اگر سکوت کنم، لال می شوی، مَپَسَندی
بگو رها کندم پاسِبان، صدای تو هستم
به ردّ حرفِ من،انکارِ خویشتن مکن ای شیخ!
درست یا غلطم، عینِ ادعای تو هستم
«جهان، تجسم رفتار ماست»؛ خود تو نگفتی؟!
مرنج از من و خوش باش، من ریایِ تو هستم
تو خود گشایش کار از خدا نخواسته بودی؟!
مبند پنجره را، پاسخِ دعای تو هستم
اگرچه تلخم و دشوار، روی کن به صبوری
به گوش، شعرِ مرا سر بکش! دوای تو هستم...1
1. شعرها را حسین جنتی سروده است.
+ برای علیرضا که ارادتمند آخوندهاست... ؛)
نافلسفانه 007...
ما را در سایت نافلسفانه 007 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 111 تاريخ: جمعه 8 ارديبهشت 1396 ساعت: 21:56