بسم الله
یا فارِجَ الهَمّ
خدایا!
من اینک مانند کسی هستم که سخت نیازمند گردیده و نیرو و توانش رو به ضعف نهاده و گناهانش فراوان شده است؛
همچون کسی که جز تو برای درمانِ نیاز خود فریادرسی نمیبیند؛
و برای ضعف خود نیرو دهندهای؛
و برای گناهانش آمرزندهای.
در میان گناهان سرگردانم؛
و از مقصد خود بیراه شدهام.
خود را در جایگاه گنهکارانِ سرشکسته قرار دادهام؛
در جایگاه شوربختانی که با تو گستاخی میورزند و تهدیدهایت را سبک میشمارند.
چه بسا نهی تو را که مرتکب شدهام، و چه بسا امر تو را که از آن سر پیچیدهام؛
در حالی که تو مرا بر آن امر و نهی آگاه کرده بودی.
چه بسا گناهان که انجام دادهام؛ و بسا خطاها که از من سر زده است و تنها تو از آنها باخبر گردیدهای؛ نه دیگر بینندگان؛ و تو بیش از دیگران بر افشای آنها توانا بودی.
خدایا!
پناه میبرم به تواز تندیِ خش؛
و چیرگی حسد،
و پیروی هوای نفس،
و فرو رفتن در خواب غفلت،
و کوچک نماییِ خطا،
و بزرگ نماییِ طاعت.
پناه میبرم به تو از ناسپاسی در حقّ آن کس که به ما نیکی کرده است...1
+ وای بر مرغی که در دل حسرت پرواز دارد...2
مدت زمان: 41 ثانیه
ــــــــــــــــــــــــــــ
1- صحیفه سجادیه
2- شهریار
ما را در سایت نافلسفانه 007 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 73